De 10 Bästa Böckerna - 2010

Denna listan kommer gå efter när författaren skrev att han/hon har copyright till boken vilket blir år 2010.
Jag kommer skriva bokens titel, författaren, målgrupp och genre. Jag kommer även tillägga om det är en del av en serie. Om det finns ett boktips på min blogg för en bok så kommer jag länka.
Jag börjar med den jag tycker minst om så tio blir den jag tycker är bäst av 2010:s bästa. :)
 
1.
Titel: Angelologi
Författare: Danielle Trussoni
Genre: Thriller, Fantasi
Målgrupp: Vuxna
 
 
2.
Titel: I Vansinnets Öken
Författare: James Dashner
Genre: Science fiction
Målgrupp: Ungdom
Maze Runner, Bok 2
 
 
3.
Titel: Svåra Val, Magiska Hemligheter
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Genre: Fantasi, Romantik
Målgrupp: Ungdom
Beautiful Creatures, Bok 2
 
 
4.
Titel: Bittrare än Döden
Författare: Camilla Grebe & Åsa Träff
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Den andra fristående boken om terapeuten Siri
 
 
5.
Författare: Kristin Hannah
Genre: Skönlitteratur
Målgrupp: Vuxna
 
6.
Titel: Den Farliga Leken
Författare: Mari Jungstedt
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Den åttonde fristående boken om Anders Knutas
 
 
7.
Författare: Magnus Nordin
Genre: Thriller, Romantik, Fantasi 
Målgrupp: Ungdom 
Första boken i en triologi
 
 
8.
Titel: [gemi]
Författare: Anders De La Motte
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Första boken i en triologi
 
 
9.
Titel: Paganinikontraktet
Författare: Lars Kepler
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Andra boken i serien om Joona Linna
 
 
10.
Titel: Horn
Författare: Joe Hill 
Genre: Fantasi, Gotisk fiction, Övernaturligt
Målgrupp: Vuxna
 

Kommentarer:

1 Skogsraah ☾:

Det är några av dem jag har hemma som jag inte hunnit plöja igenom! Nu blev jag ännu mer taggad att sätta igång :)

Svar: Alla tio är Awesome :) Jag kommer även göra likadant inlägg för 2011, 2012, 2013 och 2014 :)
Anima

2 sandraf-mylife:

Dem verkar bra :)

Svar: Jag älskar allihopa :P
Anima

3 Natalia Richardson:

Tack för dessa tips

Svar: Varsågod ^^
Anima

Kommentera här: