De 10 bästa böckerna - 2014

Denna listan kommer gå efter när författaren skrev att han/hon har copyright till boken vilket blir år 2014.
Jag kommer skriva bokens titel, författaren, målgrupp och genre. Jag kommer även tillägga om det är en del av en serie. Om det finns ett boktips på min blogg för en bok så kommer jag länka.
Jag börjar med den jag tycker minst om så tio blir den jag tycker är bäst av 2014:s bästa. :)
 
1.
Titel: Spökstaden
Författare: Ransom Riggs
Genre: Skräckfantasi
Målgrupp: Ungdom
Andra boken i "Miss Peregrines besynnerliga barn" serien
 
 
2.
Titel: Mareld
Författare: Dennis Karlsson
Genre: Deckare, thriller
Målgrupp: Vuxna
 
 
3.
Titel: Den Man Älskar
Författare: Mari Jungstedt
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Den tolfte fristående boken om Anders Knutas
 
 
4.
Titel: Visning Pågår
Författare: Sofie Sarenbrant
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Tredje boken i serien om Emma Sköld
 
 
5.
Titel: Rovdjur
Författare: Caroline L Jensen
Genre: Skräcklitteratur
Målgrupp: Vuxna
Samlade Skräcknoveller
 
 
6.
Titel: Offer Utan Ansikte
Författare: Stefan Ahnhem
Genre: Deckare, thriller
Målgrupp: Vuxna
 
 
7.
Titel: Besökaren
Författare: Dag Öhrlund
Genre: Psykologisk Spänningsroman
Målgrupp: Vuxna
 
 
8.
Titel: Stalker
Författare: Lars Kepler
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Femte boken i serien om Joona Linna
 
 
9.
Titel: Frostbiten
Författare: Marion Nyström
Genre: Skräckroman
Målgrupp: Vuxna
 
 
10.
Titel: Höglandet
Författare: Steinar Bragi
Genre: Skräckthriller
Målgrupp: Vuxna
 
Kram Anima♥

Kommentarer:

1 Girltyping:

Stalker har jag läst, den är super :)

Svar: Det är den ^_^
Anima

Kommentera här: