De 10 bästa böckerna - 2013

Denna listan kommer gå efter när författaren skrev att han/hon har copyright till boken vilket blir år 2013.
Jag kommer skriva bokens titel, författaren, målgrupp och genre. Jag kommer även tillägga om det är en del av en serie. Om det finns ett boktips på min blogg för en bok så kommer jag länka.
Jag börjar med den jag tycker minst om så tio blir den jag tycker är bäst av 2013:s bästa. :)
 
1.
Titel: Den Sista Prövningen
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Genre: Fantasi, Romantik
Målgrupp: Ungdom
Beautiful Creatures, Bok 4
 
 
2.
Titel: Samlingen
Författare: Petrus Dahlin & Lars Johansson
Genre: Skräckroman
Målgrupp: Ungdom
Andra boken i serien The World of Voodoo
 
 
3.
Titel: Andra Andningen
Författare: Sofie Sarenbrant
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Andra boken i serien om Emma Sköld
 
 
4.
Titel: Du Går Inte Ensam
Författare: Mari Jungstedt
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Den elfte fristående boken om Karin Jacobsson
 
 
5.
Titel: Leva, Älska, Brinna, Dö
Författare: Sofie Trinh Johansson
Genre: Fantasi
Målgrupp: Ungdom
Tredje boken i en triologi
 
 
6.
Titel: Inferno
Författare: Dan Brown
Genre: Konspirationsthriller, Deckare
Målgrupp: Vuxna
Fjärde boken i serien om Robert Langdon
 
 
7.
Titel: Maktspel, Konsten Att Ta Kontroll
Författare: Henrik Fexeus
Genre: Psykologi
Målgrupp: Vuxna
 
 
8.
Titel: Vanmakt
Författare: Tomas Erikson
Genre: Thriller
Målgrupp: Vuxna
Den Tredje boken i serien om beteendevetaren Alex King
 
 
9.
Titel: Doktor Sömn
Författare: Stephen King
Genre: Skräcklitteratur
Målgrupp: Vuxna
Uppföljaren till The Shining
 
 
10.
Författare: Sharon Bolton
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Andra boken i serien om Lacey Flint
 
 
Kram Anima♥

Kommentera här: