De 10 bästa böckerna - 2012

Denna listan kommer gå efter när författaren skrev att han/hon har copyright till boken vilket blir år 2012.
Jag kommer skriva bokens titel, författaren, målgrupp och genre. Jag kommer även tillägga om det är en del av en serie. Om det finns ett boktips på min blogg för en bok så kommer jag länka.
Jag börjar med den jag tycker minst om så tio blir den jag tycker är bäst av 2012:s bästa. :)
 
1.
Titel: En Man Som Heter Ove
Författare: Fredrik Backman
Genre: Humor, Livsöde
Målgrupp: Vuxna
 
 
2.
Titel: Skuggan
Författare: Petrus Dahlin & Lars Johansson
Genre: Skräckroman
Målgrupp: Ungdom
Första boken i serien The World of Voodoo
 
 
3.
Titel: Eld
Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Genre: Fantasi
Målgrupp: Ungdom
Andra boken i en triologi
 
 
4.
Titel: Vila I Frid
Författare: Sofie Sarenbrant
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Första boken i serien om Emma Sköld
 
 
5.
Titel: Den Sista Akten
Författare: Mari Jungstedt
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Den tionde fristående boken om Anders Knutas
 
 
6.
Titel: Illdåd
Författare: Tomas Erikson
Genre: Thriller
Målgrupp: Vuxna
Den andra boken i serien om beteendevetaren Alex King
 
 
7.
Titel: Vingar Av Glas
Författare: Sofie Trinh Johansson
Genre: Fantasi
Målgrupp: Ungdom
Andra boken i en triologi
 
 
8.
Titel: [Bubble] 
Författare: Anders De La Motte 
Genre: Thriller
Målgrupp: Vuxna
Tredje boken i en triologi
 
 
9.
Titel: Sandmannen
Författare: Lars Kepler
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Fjärde boken i serien om Joona Linna
 
 
10.
Författare: Sharon Bolton
Genre: Deckare, Thriller
Målgrupp: Vuxna
Första boken i serien om Lacey Flint
 
Kram Anima♥

Kommentarer:

1 emelie:

Jätte kul och bra när du ger tips! :)

Svar: tack så jätte mycket :-)
Anima

Kommentera här: