Nu Ser Du Mig - Tjuvläsning

Här bjuder jag på lite tjuvläsning ;) Men innan du gör det, här är länken till fredagens boktips ----> Boktips Fredag
 
Tjuvläsning av boken "Nu Ser Du Mig" av S.J. Bolton

 
 
Jag lämnade hans hus strax efter två och skyllde på att jag skulle upp och jobba tidigt nästa morgon. Han steg upp tilsammans med mig och erbjöd sig att skaffa en taxi. Jag sa till honom att jag redan hade ringt efter en medan han legat och dåsat. Han verkade nästan motvillig att låta mig gå därifrån.
Okomplicerat, villkorslöst sex med en vacker främling. Var inte det vad det flesta män drömde om? Det var det jag erbjöd och jag förvånades aldrig över hur lätt det var att få en man som jag just träffat att bjuda hem mig. Vad som förvånade mig var hur många det var som ville träffa mig igen. Jag lämnade vanligtvis mitt telefonnummer med några siffror omkastade. Kanske fanns det i andra änden av London någon lyckligt gift fyrabarnsmor som fick alla samtalen från mina nattliga erövringar.
När yttedörren stängdes och hans fotsteg tonade bort i hallen, stod jag några ögonblick högst upp på trappan i den svala natten medan jag drog djupa andetag i väntan på bilen hem. 
Mina tidiga möten med män och sex handlade om övergrepp. inget särskilt ovanligt med det, men jag insåg för några år sedan att kvinnor med min historia har ett val. Allför ofta blev de på sin vakt, rädda för all slags intimitet, och sedan klängiga och osjälvständiga om en hygglig karl verkligen dök upp. Vissa undviker män helt och hållet och tar saken i egna händer, om ni fattar vad jag menar. Sedan finns det sådana som tar befälet. 
Minitaxin körde fram inom två minuter. Samma chafför hade kört mig hem på småtimmarna i ett par år nu. Han hälsar mig som en gammal god vän.
Åh, jag vet att det jag gör har en inbyggd risk, jag är inte dum, men jag har blivit en ganska god bedömare av män och deras köttsliga intressen under åren. Vid några enstaka tillfällen, när det går lite på sned, kan jag ta vara på mig själv. Att hålla sig i trim, att klara av att hantera fysiska situationer är en väsentlig del av att vara polis. Om allt annat fallerar, vilket det inte har gjort ännu, så har jag för avsikt att visa den jävlen mitt polisleg och hota honom med en natt i den lokala finkan.
Men på det hela taget är jag inte ett dugg skrämd av lite manlig aggression. Jag har tillräckligt mycket själv för att kontra den.
Hemma igen klev jag ur taxin, betalade chaffören och önskade honom god natt. Äntligen kände jag mig riktigt trött. Som att jag skulle kunna somna till slut. Jag gick nedför trappan.
Jag hade fortfarande på mig högklackade skor, så när en hand grep tag i håret på mig bakifrån tappade jag balansen helt och hållet. jag hade inget att ta spjärn emot, ingen möjlighet att slå tillbaka när jag drogs nedför de sista två trappstegen och in i skuggan under trappan. en tyngd jag inte hande en chans att stå emot knuffade mig framåt tills mitt ansikte trycktes mot träet i min yttedörr. jag kände något kallt och hårt pressas mot halsen och visste att det var en kniv jag hade mot strupen. 
"Så här lätt är det", sa en röst i örat på mig. "Det här var det sista Geraldine kände."
 
 
 
 
Jag hoppas att denna tjuvläsningen väckte ditt intresse för boken, just denna delen fick iallafall mig att vända blad snabbare för att få reda på vad som hände sedan ;)
 
Kram Anima♥

TaurusAnima

Kommentarer:

1 SaraNavjord.se:

låter som en bra bok! :)

Svar: Japp jag vände blad på en millisekund :P
Anima

Kommentera här: