Vampyrens Märke - Tjuvläsning

Här bjuder jag på en tjuvläsning av boken, jag rekommenderar att du läser boktipset först.
Här är länken till boktipset ---> Boktips Fredag
 
Tjuvläsning från Vampyrens Märke av författarna P.C & Kristin Cast
 
 
"Heath", sa jag mjukt. "Jag är ledsen, men saker och ting har förändrats."
"Inte för mig." Till min stora överraskning lutade han sig fram, lät handen glida över mitt knä och kysste mig.
Jag ryckte till och fick tag i hans handled. "Sluta, Heath! Jag försöker prata med dig." 
"Du kan väl prata, så kysser jag?" viskade han.
Jag sa nej igen.
Då kände jag det.
Hans puls under mina fingrar.
Den slog snabbt. Jag svär på att jag kunde höra den också. Och när han lutade sig fram för att kyssa mig igen såg jag halspulsådern. Den rörde sig, slog så hårt när blodet pumpades runt i hans kropp. Blod ... Hans läppar rörde vid mina och jag mindes smaken av blodet i bägaren. Det blodet hade varit kallt och utblandat med vin och kom från en svag loser, en nolla. Heaths blod skulle vara varmt och mustigt ... sött ... sötare än Elliott Skafferis ...
"Aj! Fan, Zoey. Du rev mig!" Han slet åt sig handleden. "Skit också, Zo, nu blöder jag också. Om du inte ville att jag skulle kyssa dig kunde du bara sagt nej."
Han lyfte sin blödande handled mot munnen och sög upp den glittrande bloddroppen. Sedan såg han mig rakt in i ögonen och han stelnade till. Han hade blod på läpparna. Jag kände doften - det var som vin, men bättre, ofattbart bättre. Doften av det omslöt mig och fick håret på mina armar att resa sig.
 
 
 
På bokens baksidan står det längst ner i vit diskret text "Tjuvläs på sida 202!" och det är precis vad vi har gjort nu. Jag minns att när jag skulle köpa boken så gjorde jag detta och det fick mig att vilja ha boken ännu mer. Hoppas det påverkade er på samma sätt.
 
Kram Anima♥

TaurusAnima

Kommentarer:

1 purposes.blogg.se:

Den boken läste jag för länge sedan. Jag ligger på sista boken. väldigt bra bokserie ^^ Skrev också om böckerna på min blogg ^^

Svar: Jag vet att den är gammal men jag tänkte att det är ju bättre att man tipsar om första boken och sen nämner att det finns tolv böcker istället för att tipsa om tolfte boken. Jag håller också på att läsa sista boken, tycker också att serien är väldig bra ^^ Vad kul att jag inte är ensam om att tipsa om böcker :) Tyckte du att inlägget var bra eller behöver jag göra något annorlunda till nästa boktips fredag? :)
Anima

2 purposes.blogg.se:

Tkr det är asbra! De flesta brukar skriva massa trams så man knappt orkar läsa allt. Detta var kort och koncist, bra ^^

Svar: Tack, ^^ jag tänkte i början skriva bokrecensioner men är hopplöst dålig på det ;P Här är mitt försök ----> http://taurusanima.blogg.se/2015/march/recension-stalker-av-lars-kepler.html
Anima

Kommentera här: