De mest konstiga frågor/antaganden om bisexuella

Vi börjar inlägget med den obligatoriska röda blomman ^^
 
  
De här är det 25 mest korkade/konstiga frågorna eller antaganden man kan få när folk får reda på att man är bisexuell. Jag har inte fått alla dessa frågorna själv men en hel del har jag hört innan och gud vad man undrar hur folk tänker ibland. Denna lista är baserad på en engelsk lisa som jag översatt till svenska plus mina reaktioner på frågorna och antagandena. (Vid några tillfällen är den likadan som den ursprungliga artikeln.)
 
Första Kategorin "Konstiga antaganden folk har om hur bisexuella relationer funkar"
 
1) Hur är det att ha en pojkvän och flickvän på samma gång?
 
2) Men om du är bi varför är du gift med din man/fru?
 
3) Så du skulle vara helt lugn med att dela din pojkvän/flickvän med en tjej/kille?
 
4) Tänker du gifta dig med en tjej eller en kille?
 
5) Så jag antar att du är i ett öppet förhållande.
 
6) Kan du ha en affär utan att det är otrohet?
 
7) Då kan du inte ha ett riktigt förhållande.
 
>8) Skulle det vara otrohet om du skulle ha en flickvän och pojkvän på samma gång?
 
9) (Om man är i ett förhållande med motsatt kön) Åh så du är straight nu?
 
10) Så när du är med en tjej är du lesbisk och när du är med en man är du straight.
 
Som svar på alla dessa så borde ett enkelt nej eller när så inte är fallet en förintande blick, räcka kan man tycka. Vissa gånger vill jag bara göra en "facepalm" och fråga folk om de har lämnat hjärnan hemma på hallbordet eller ifall de blev tappade i golvet som små.
 
Andra kategorin "Antaganden/frågor om sexet" 
 
11) Va! så du ligger med alla?
 
12) Hur ofta saxar ni? (Fråga till två tjejer)
 
13) Kan du hitta en bisexuell tjej så vi kan ha trekant?
 
14) Så betyder det att du vill att tjejen ska ha en "strap-on"?
 
15) Hur många gånger har du haft en trekant?
 
16) Saknar du inte bröst/penisar?
 
17) Vad är skillnaden mellan att ligga med tjejer och att ligga med killar?
 
18) (En kille fick denna frågan av en nu ex-tjej) Hur kan jag lita på att du inte är otrogen med en annan kille?
 
19) Kan jag få se dig ha en trekant? Jag kan betala.
 
Tydligen är det ett mycket svår begripligt ämne att finna båda könen attraktiva. Vad trött man blir på vissa människors antaganden.
 
Tredje kategorin. När bisexualitet avfärdas helt, båda av homosexuella och av heterosexuella så är det oerhört frustrerande och sorgligt.
 
20) Du är bara girig. Du vill ha det bästa av båda världar.
 
21) När ska du bestämma dig för om du gillar tjejer eller killar?
 
22) Du experimenterar bara. Kom tillbaka när du har en riktig identitets-kris.
 
23) (I ett samkönat förhållande) Bisexualitet är bara på låsas. Du är bara homosexuell men vill inte komma ut med det än.
 
Dessa antaganden och frågor är helt uppenbart ställda av människor som redan har en bestämd åsikt om vad det innebär att vara bisexuell. Människor som jag har lust att bara slå på käften ibland.
 
Sist men inte minst den fjärde kategorin. Ren löjlig idioti och min reaktion på frågorna.
 
24) I högstadiet när en äldre tjej fick reda på att jag var bisexuell så frågade hon mig om jag inte hade blivit kramad tillräckligt som barn.. - Seriöst finns inte ord för idiotin i den frågan. men min reaktion var - vänta vad sa du precis var finns kopplingen mellan min sexuella läggning och hur många kramar jag fick som barn?
 
25) En vän till mig berättade att när hon hade berättat för sin pojkvän att hon var bisexuell hade han frågat henne om hon var attraherad av sig själv.. Min reaktion till detta var att skratta och berätta för honom att det är något helt annat som skulle till exempel vara en slags sexuell narcissism. (Jag älskar psykologi så använder gärna psykologiskt prat i min vardag så ofta jag kan) 
 
De var allt för den här gången. Detta inlägget var ett gäst inlägg hos Milina.se för exakt 7 månader sen nu. Jag kände att jag ville ha detta inlägget på min egna blogg också, då det var mitt första om bisexuallitet och med andra ord första gången som jag gick ut offentligt med min läggning. (Snacka om att jag var nervös, men fick faktiskt bara positiv respons) :P
 
Kram Anima♥

Kommentera här: