När jag upptäckte min sexuella läggning

Ja, det här blir första gången som jag berättar detta....
 
 
 
Så året var 2006 tror jag. 
Jag hade precis börjat 7:an, det är en skola där alla små skogs-skolor splittras och man börjar där i sjuan så det blir en salig blandning och många nya människor.
 
Hur som helst efter någon månad eller så, så hade jag kommit in i ett gäng på fyra tjejer inklusive mig och så en efterhängsen kille. Men det fanns en tjej, vi kan kalla henne F, som också gick i 7:an som jag umgicks med ibland, hon var bisexuell och jag gillade att umgås med henne, F var rolig, söt, rebelisk med en öppen personlighet och fantastisk humor. Hon var förstående, stark i sig själv, vackert leende och ett smittande skratt, helt perfekt på alla vis i mina ögon.
 
Det tog inte lång tid innan jag insåg att jag hade fallit pladask för F. Jag var förälskad, i en annan tjej. Jag var förvirrad för ingen hade någonsin i min omgivning pratat om att man kunde bli förälskad i någon av samma kön men jag visste att det kunde hända. Jag trodde bara aldrig att det skulle hända mig. 
 
Varenda gång jag umgicks med F så tyckte jag att det var uppenbart hur jag kände, jag rodnade hela tiden, var allmänt IQ badboll, kunde knappt prata eller pratade för mycket, blev klumpig, hade fjärilar i magen. Ja ni fattar, och när jag väl berättade om min bisexuallitet för mina kompisar så ljög jag ihop en liten historia om hur jag upptäckte det. Jag var rädd att det skulle komma ut över hela skolan (Byskola, saker sprider sig som en löpeld.) om jag berättade att jag var kär i F, hon var väldigt populär och omtyckt av många.
 
Jag vågade aldrig berätta för F hur jag kände, vi hade blivit så bra vänner och hon hade pojkvän under större delen av tiden. Jag minns att hon ibland kom och frågade mig om råd, som om jag visste mer än hon. (Fast mina råd verkade funka.) Efter ett tag så dog förälskelsen ut, sakta men säkert. Men jag kommer alltid att se tillbaka på denna tiden med ett leende.
 
Efter ett halvår eller något åt det hållet under senare halvan av 8:an var det iallafall, så blev jag förälskad i min nuvarande sambo. Vi närmar oss 7 och ett halvt år nu. ♥
 
Ja, hoppas att det inte blev allt för babbligt eller flumigt. :)
 
Kram Anima ♥

Kommentarer:

1 Skogsraah ☾:

Så intressant att läsa! Skönt att ni hittat varandra :)

Svar: Ja, det är de :)
Anima

Kommentera här: