Filmtips Söndag #2

Andra filmen ut är...
 
 
 
 
The Number 23 (2007)
 
Regissör: Joel Schumacher
 
 
Längd: ca 100 min
 
Genre: Horror, Mystery, Thriller
 
Sammanfattning: 
 
På sin födelsedag tar Walter Sparrow, en älskvärd hundfångare, ett samtal som lämnar honom hundbiten och
sen till att plocka upp sin hustru. I väntan på sin make går Mrs Sparrow in en bokhandel och fördröjer tiden
med att titta bland böckerna. Hon hitta en roman med ett blodrött omslag, en mordgåta med numerologi
som loopar ständigt runt siffran 23. Berättelsen fängslar Walter: han drömmer om den, han märker aspekter
av hans liv som kan assosieras med "23", han börjar söka efter författaren, han stannar i hotellet (rum 23)
där händelser i romanen skedde, och han börjar tro att det inte var en roman. Hans fru och son försöker
hjälpa honom, ibland i sympati och ibland för att skydda honom. Långsamt, med fara för sig själv och sin
familj, närmar han sig sanningen.
 
Trailer:
 
 

 
 
Jag tycker alltid att det är intressant att se skådespelare i gener som är olika än det man är van vid. Jim Carry assosierar jag till komedi men jag blev glatt överraskad av den här filmen. Men jag känner att den är mer thriller än skräck men det kanske bara är jag. :)
 
Har du bloggtorka? Vill du få lite inspiration? --> Klicka Här
 
Kram Anima♥

Kommentarer:

1 linah:

åh tack för tipset:D

Svar: Idén är inte min ursprungligen men varsågod :-)
Anima

2 Skogsraah ☾:

låter bra! får spana in :)

Svar: Det tycker jag :)
Anima

3 milina.blogg.se:

Tror att jag sett den och blev förvånad av att Jim är med i en sån typ av film!

Svar: Jag också det kändes väldigt konstigt men jag blev glatt överraskad av att han spelade sin roll så bra :)
Anima

Kommentera här: