Pannkakor i Våffeljärn

Så jag brukar tillaga mina pannkakor i våffeljärn och det blir jätte gott, här nedanför är receptet som jag brukar använda, testa gärna själv om du inte tror mig. :)
 
 
Recept (2 personer)
 
Ingredienser:
  • 4 Ägg
  • 8 dl Mjölk
  • 4 dl Mjöl
  • 1/2 tsk Salt
  • 1 msk Flytande Margarin
  • 2 tsk Vaniljsocker
 
Gör så här:
 
1. Vispa hälften av mjölken tillsammans med äggen
 
2. Vispa ner mjöl, salt, flytande margarin och vaniljsockret tills smeten blir slät
 
3. Vispa ner resten av mjölken
 
4. Fortsätt precis som med en vanlig våffelsmet att hälla i våffeljärnet, tänk på att inte hälla på för mycket.
Testa dig fram, hellre för lite än för mycket.
Tänk på att vispa runt smeten då och då.
 
------------
 
Lycka till ^^
 
Kram Anima ♥
 

Kommentarer:

1 milina.blogg.se:

Åh mums :D

Svar: nam nam ^^
Anima

2 Emmish:

oj va gott med vofflor =) blev ju sugen på att göra det till lunch imon =)

Svar: Det är faktiskt pannkakor men har tillagat dem i våffeljärn ^^
Anima

3 purposes.blogg.se:

haha, aldrig ätit pannkakor tillagade som våfflor xD Måste fan prova ngn gång xD

Svar: Det tycker jag, det är faktiskt jätte gott ^^ och man slipper stekoset som blir från en stekpanna :)
Anima

4 ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :D

Svar: Det är de ^^
Anima

Kommentera här: