De 10 Bästa Böckerna - 2011

Denna listan kommer gå efter när författaren skrev att han/hon har copyright till boken vilket blir år 2011.
Jag kommer skriva bokens titel, författaren, målgrupp och genre. Jag kommer även tillägga om det är en del av en serie. Om det finns ett boktips på min blogg för en bok så kommer jag länka.
Jag börjar med den jag tycker minst om så tio blir den jag tycker är bäst av 2011:s bästa. :)
 
1.
Titel: Miss Peregrines Hem För Besynnerliga Barn
Författare: Ransom Riggs
Genre: Skräckfantasi
Målgrupp: Ungdom
Första boken i "Miss Peregrines besynnerliga barn" serien
 
 
2.
Titel: Nattvägen
Författare: Kristin Hannah
Genre: Skönlitteratur, Roman
Målgrupp: Vuxna
 
 
3.
Titel: Konsten Att Få Mentala Superkrafter
Författare: Henrik Fexeus
Genre: Psykologi
Målgrupp: Vuxna
 
 
4.
Titel: Det Fjärde Offret
Författare: Mari Jungstedt
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Den nionde fristående boken om Anders Knutas
 
 
5.
Titel: Sankta Psyko
Författare: Johan Theorin
Genre: Deckare, Psykologisk Thriller
Målgrupp: Vuxna
 
 
6.
Titel: Bländverk
Författare: Tomas Erikson
Genre: Thriller
Målgrupp: Vuxna
Den första boken i serien om beteendevetaren Alex King
 
 
7.
Titel: [buzz] 
Författare: Anders De La Motte 
Genre: Thriller
Målgrupp: Vuxna
Andra boken i en triologi
 
 
8.
Titel: Halvblod
Författare: Sofie Trinh Johansson
Genre: Fantasi
Målgrupp: Ungdom
Första boken i en triologi
 
 
9.
Titel: Eldvittnet
Författare: Lars Kepler
Genre: Deckare
Målgrupp: Vuxna
Tredje boken i serien om Joona Linna
 
 
10.
Författare: Deborah Harkness
Genre: Fantasi, Romantik
Målgrupp: Vuxna
Första boken i en triologi
 
 

 
Kram Anima ♥

Kommentarer:

1 milina.blogg.se:

Bra tips!

Svar: Tack :)
Anima

Kommentera här: